Eerste lente-oogst

Het nieuwe groeiseizoen is volop aan de gang. Bas heeft al meerdere bladgewassen in de groentetuin gezaaid. Deze week ging onze eerste lente-oogst in de groentetas; rucola.

De aardappelen zijn de grond ingegaan, ze liggen weer mooi in de zogenaamde ‘ruggen’; de heuveltjes waarin de aardappels gaan groeien. Naast de bladgewassen is de tuinboon vaak één van de eerste groente die we zaaien. Daar hebben we een speciale zaaimachine voor die achter de tractor hangt.

Op onze akker zien we van alles rondom de tractor vliegen, kieviten en kievitskuikens (de nesten voeren we in de gps, zodat we er niet overheen rijden met de tractor), eenden, veldleeuweriken en tot onze verrassing zelfs een lepelaar!

abonnees

Benieuwd wat onze abonnees vinden?